Menu Sluiten

MV Agusta groeit 30% in 2015

MV Agusta F3 AMG GT-S solar beam yellowMV Agusta heeft in 2015 zo’n 9000 motorfietsen verkocht. Daarmee is de omzet ten opzichte van 2014 met ruim 30% gestegen. Ook steeg volgens MV de brutowinstmarge met 40% als gevolg van het succes van luxere modellen als de Turismo Veloce en de Dragster RR, waarvan de verkoopprijs hoger ligt. Het bestverkochte model was de Brutale 800, deze naked middenklasser was goed voor 35% van de verkopen.

De hoogste verkoopstijging werd gerealiseerd in het Vernigd Koninkrijk met maar liefst 140%. Verder boekten Spanje met 54% en Duitsland met 26%, Frankrijk met 20% en Zwitserland met 14% goede stijgingen. De lokale markt in Italië bleef onveranderd. Een belangrijke markt voor MV Agusta ligt in het Verre Oosten, waar 12% meer nieuwe motoren geleverd werden. Voor de Nederlandse en Belgische zijn de verkopen volgens Country Manager Benelux Jack Pruijssers zeker met 30% gestegen. In totaal schatten we een verkoop van zo’n 85 motorfietsen in 2015.

Op het gebied van marketing en sales bereikt het partnership tussen MV Agusta en Mercedes-AMG, dat een jaar geleden begon, de eerste resultaten. Gedurende 2015 is de samenwerking toegenomen, onder meer op het gebied van Superbike en DTM teams en tijdens belangrijke autoshows als Genève, Frankfurt en Tokyo. Hier zijn bijvoorbeeld de F3 ‘Inspired by AMG’ concept bike en de AMG GT S in ‘Solar Beam’ geel te zien. Verder werden gemeenschappelijke evenementen georganiseerd in de hoofdkwartieren Schiranna en Affalterbach.

Door de samenwerking is het verkoopnetwerk gegroeid, omdat MV Agusta’s nu te zien zijn in sommige AMG Performance Centers (Stuttgart, Parijs, Tokyo en Taipei). De verkopen vinden nog steeds plaats in de 450 MV Agusta dealerships over de wereld. De samenwerking zal in 2016 alleen maar toenemen.