Menu Sluiten

Mercedes-AMG G 63 getoond

Mercedes-AMG G 63De G 63 met het nieuwe uiterlijk, ruimere cabine en de AMG 4,0-liter V8-biturbomotor is nu officieel aangekondigd. De motor vervangt de 5,5-liter V8-biturbo en genereert nu 585 pk met een maximum koppel van 850 Nm. De sprint van 0-100 km/h verloopt daardoor binnen 4,5 seconde.

De motor maakt gebruik van twee twin-scroll turbo’s voor een optimale respons. Het blok beschikt over aangepaste zuigers, geoptimaliseerde tussenkoeling en uitgebreide software-upgrades. Nieuw is het cilinder deactiveringssysteem. Onder deellast worden cilinders twee, drie, vijf en acht gedeactiveerd, waardoor het brandstofverbruik aanzienlijk wordt verlaagd. Het gecombineerde brandstofverbruik is 13,2 l/100 km en de gecombineerde CO2-uitstoot 299 g/km. De overgang van vier naar acht cilinders is razendsnel en onmerkbaar.

9G-transmissie met kortere schakeltijden

De G 63 gebruikt een AMG SPEEDSHIFT TCT 9G-transmissie. Deze heeft modelspecifieke aanpassingen ondergaan. In alle transmissiemodi gaat de G 63 weg vanuit de eerste versnelling om een ​​dynamische sprint te kunnen leveren. Een handmatige modus is beschikbaar en schakelen kan met paddles op het stuurwiel.

AMG RIDE CONTROL

Mercedes-AMG G 63 interieurDe nieuwe G 63 presteert nog beter wanneer hij off-road rijdt en is onderweg dynamischer en comfortabeler dan zijn voorganger. Dat is grotendeels te danken aan het ophangsysteem, dat volledig opnieuw is ontworpen door Mercedes-AMG. Voor het eerst heeft de vooras een onafhankelijke, dubbele wishbone-ophanging; achteraan wordt een starre as met een vijfarmige ophanging gebruikt. Om beweging in de carrosserie te verminderen heeft de G 63 extra dwarsstabilisatoren aan de voor- en achteras.

De AMG RIDE CONTROL-ophanging met adaptieve instelbare demping behoort tot de standaarduitrusting. Dit volledig automatische, elektronisch gestuurde systeem past de demping bij elk wiel automatisch aan. Via een schakelaar op de middenconsole kan de bestuurder kiezen uit drie verschillende sets dempingskenmerken, namelijk Comfort, Sport en Sport+.

AMG DYNAMIC SELECT

Mercedes-AMG G 63Voor het eerst in de geschiedenis van de Mercedes-AMG G-Klasse kunnen de rijeigenschappen individueel worden aangepast met een druk op de knop.

Met de vijf DYNAMIC SELECT-rijmodi Slippery, Comfort, Sport, Sport+ en Individual variëren de eigenschappen van efficiënt en comfortabel tot zeer sportief. Parameters zoals de reactie van de motor, transmissie, ophanging en besturing worden hierbij gewijzigd.

Drie offroad-modi – Sand, Trail en Rock – zijn beschikbaar wanneer u buiten de gebaande paden rijdt. Alle rijmodi, zowel On Road als Off Road, worden gevisualiseerd in de displays.

Andere AMG kenmerken

De G 63 heeft opvallende brede wielkasten die ruimte creëren voor de grotere, bredere wielen. Treeplanken zijn standaard en de dubbele uitlaten aan de zijkant zijn behouden, hoewel ze hun geluid in twee stadia laten klinken. Andere onderscheidende kenmerken zijn de letters V8 BITURBO op de zijkant en de G 63-typebadge op de achterdeur. Rode remklauwen, geperforeerde remschijven en 22-inch wielen maken de buitenkant compleet.

Het optionele AMG Night pakket heeft donkere koplampen, achterlichten, knipperlichten, achterruit en zijruiten en matzwarte 21 of 22 inch wielen. Net als de nieuwe G 500 heeft de G 63 een volledig nieuw ontworpen, modern interieur met optionele 12,3 inch beeldschermen.

Edition 1

Tijdens de lancering zal een Edition 1 model beschikbaar zijn met speciale lakkleuren. De foto’s hierbij zijn van het model in designo mystic white bright.

De nieuwe Mercedes-AMG G 63 wordt aan de wereld getoond op de Geneva Motor Show op 6 maart 2018.