Menu Sluiten

Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE

Langs de zijlijn van het Formule 1™-weekend in Shanghai heeft Mercedes-AMG het nieuwe topmodel in zijn GT-serie onthuld. De extreem krachtige E PERFORMANCE hybride aandrijving, bestaande uit een V8-motor en een elektrische motor, zorgt voor een bliksemsnelle reactie op inputs en een nadrukkelijke vermogensafgifte. Innovatieve motorsporttechnologie, geïnspireerd door het Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team, vormt de basis van een unieke rijervaring boordevol prestaties en rijgedrag.

“Van nul naar 100 in 2,8 seconden – geen enkel AMG-seriemodel heeft ooit zo snel gesprint. Gezien deze waarden was het duidelijk dat de wereldpremière van de nieuwe AMG GT 63 S E PERFORMANCE moest plaatsvinden aan de zijlijn van een Formule 1™-race. Onze vierliter V8, gecombineerd met het prestatiehybridesysteem, maakt het voertuig tot het topmodel in onze GT-familie. De GT 63 S E PERFORMANCE combineert enorme prestaties met een zeer dynamische rijervaring en creëert zo pure kippenvel. Tegelijkertijd biedt het voertuig uitgebreide uitrustingsmogelijkheden en hoogwaardige materialen, waardoor het een van de meest exclusieve prestatie-coupés op de markt is.” Aldus Michael Schiebe, CEO van Mercedes-AMG GmbH.

Altijd vermogen voorhanden

In de nieuwe AMG GT 63 S E PERFORMANCE genereren de 4,0-liter V8-biturbomotor en de AMG Electric Drive Unit samen een systeemvermogen van 600 kW (816 pk) en een maximaal koppel van maximaal 1.420 Nm. De snelle acceleratie naar 100 km/u in 2,8 seconden en de topsnelheid van 320 km/u onderstrepen de krachtige prestaties. Systemen zoals de AMG ACTIVE RIDE CONTROL-vering met semi-actieve rolstabilisatie en actieve achterasbesturing zorgen voor een breed scala aan rijgedrag tussen dynamiek en dagelijks gebruik.

Visuele aanpassingen

De visuele aanpassingen duiden op de E PERFORMANCE-aandrijving. Het exclusieve onderscheidende kenmerk van het nieuwe topmodel in de AMG GT-serie is het achterste gedeelte. Wat hier nieuw is, is de geïntegreerde plug-in laadklep en de modelnaam gemarkeerd in rood. Aan de buitenkant zijn er ook gegroefde trapeziumvormige dubbele uitlaatsierstukken. Het “E PERFORMANCE”-embleem aan de zijkant geeft de aandrijving aan. Standaard rolt de hybride op 20-inch AMG lichtmetalen velgen in een 10-spaaks ontwerp. Ze zijn aerodynamisch geoptimaliseerd, geverfd in tantalumgrijs en afgewerkt met een hoogglans finish. De afmetingen op de vooras zijn 295/35 R 20 op 10,5 J x 20 en op de achteras 305/35 R 20 op 11,0 J x 20.

Net als bij de hele serie zijn er tal van verfkleuren en individuele uitrustingsdetails beschikbaar voor de hybride versie. Het exterieur kan verder worden geaccentueerd met verschillende verschijningspakketten.