Menu Sluiten

Mercedes-AMG GLC 63 en 63 S

Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+Mercedes-AMG zette al in 1999 een mijlpaal met de ML 55. De combinatie van een krachtige motor in de huid van een SUV opende een nieuw marktsegment. Nu is er een middelgrote SUV in de vorm van de Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC, leverbaar als SUV en Coupé. De GLC 63 is ook te verkrijgen als ‘S’ uitvoering met 510 pk. Of, als het wat minder mag, als GLC 43.

Als motor wordt de AMG 4,0-liter V8 biturbo gebruikt, met een vermogen van 476 pk (510 pk in de GLC 63 S). De acceleratie van 0-100 km/h verloopt hiermee in slechts 3,8 seconden. De performance SUV’s zijn voorzien van luchtvering met adaptieve instelbare demping, het AMG Performance 4MATIC+ vierwielaandrijvingssysteem met volledig variabele koppelverdeling, een differentieel met volledig variabele aandrijfkrachten en een krachtig remsysteem.

Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+Als visuele indicatie van de band met Mercedes-AMG sportwagens zijn de nieuwe modellen uitgerust met de Panamericana-grille, die eerder was gereserveerd voor de AMG GT-familie. Bovendien bieden de nieuwe modellen alle voordelen van een Mercedes SUV: voldoende ruimte voor passagiers en bagage, uitgebreide veiligheidsuitrusting en superieure tractie, ook in natte of winterse omstandigheden.

De nieuwe Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ en GLC 63 4MATIC+ Coupé zijn de enige voertuigen in hun segment die worden aangedreven door een biturbomotor met acht cilinders. Mercedes-AMG voldoet daarmee aan de wensen van die klanten die, ook in een middelgrote SUV, op zoek zijn naar een combinatie van superieure vermogensafgifte en een zeer emotioneel, onmiskenbaar motorgeluid.

AMG Performance 4MATIC+

Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ CoupéNa de E-Klasse van Mercedes-AMG ontving ook de GLC de AMG Performance 4MATIC + vierwielaandrijving. Dit intelligente systeem combineert de voordelen van verschillende aandrijfconcepten: de volledig variabele koppelverdeling naar de voor- en achterassen zorgt voor optimale tractie tot aan de fysieke limiet. De bestuurder kan ook vertrouwen op een hoge stabiliteit tijdens het rijden en een hoge mate van veiligheid onder alle omstandigheden. De overgang van achterwiel- naar vierwielaandrijving en omgekeerd is naadloos, omdat de intelligente besturing is geïntegreerd in de algehele architectuur van het voertuigsysteem.

Een elektromechanisch geregelde koppeling verbindt de permanent aangedreven achteras volledig variabel met de vooras. De best mogelijke koppelverdeling wordt continu berekend op basis van de rijomstandigheden en de invoer van de bestuurder.

Speedshift en luchtvering

Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+

De nieuwe modellen zijn uitgerust met de AMG SPEEDSHIFT MCT 9-versnellingsbak, die zijn debuut maakte in de Mercedes-AMG E 63 4MATIC+. De bestuurder profiteert van extreem korte schakel- en reactietijden. Een natte koppeling vervangt de traditionele koppelomvormer. Dit bespaart gewicht en optimaliseert de reactie op de gaspedaal-input.

Het nieuwe driekamerluchtveringsysteem combineert ​​voorbeeldige rijdynamiek met uitstekend comfort. De stijfheid van de luchtveren kan over een breed bereik worden aangepast door individuele luchtkamers in of uit te schakelen, wat zorgt voor een merkbaar verbeterd comfort en gebruiksgemak.

Er zijn drie niveaus van veerafstemming, afhankelijk van het geselecteerde rijprogramma en de huidige rijstatus. De vering wordt automatisch verhard in het geval van plotselinge veranderingen in de belasting, snel bochtenwerk, zware acceleratie of krachtig remmen.

De adaptieve demping kan in drie fasen worden ingesteld, namelijk “Comfort”, “Sport” en “Sport+”.

Gegevens

De Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ SUV en Coupé verbruiken gemiddeld 10,7-10,3 l/100 km; de gemiddelde CO2 uitstoot is 244-234 g/km); de S uitvoeringen verbruiken gemiddeld 10,7 l/100 km en stoten gemiddeld  244 g/km CO2 uit. De prijzen beginnen met 138.951 euro voor de GLC 63 4MATIC+.