Menu Sluiten

Manhart CR 700 zwaait de C 63 S uit

Mercedes-AMG is met de C 63 S E PERFORMANCE overgestapt op een viercilinder en een elektromotor. Tuner MANHART wilde de M177 achtcilinder een passend afscheid geven in de vorm van de CR 700 Last Edition. Het is een W205-AMG sedan met een uitgebreide vermogensupgrade voor de biturbomotor.

Een indrukwekkende vermogenstoename is natuurlijk altijd één van de absolute kernpunten van een MANHART-voertuig. De C 63 S is bijvoorbeeld opgewaardeerd tot 712 pk en 920 Nm maximum koppel. Dit is een aanzienlijke toename van 202 pk en 220 Nm ten opzichte van de standaard 510 pk en 700 Nm. Het vermogen werd voornamelijk bereikt met behulp van de MANHART Turbo Performance Kit, die upgrades voor respectievelijk de turbo’s en de intercooler omvat. Daarbij komen nog een MANHART carbon intake en de beproefde MANHART ECU remapping. Na de optimalisatie heeft de CR 700 Last Edition slechts 5,5 seconden nodig om van 100 naar 200 km/u te accelereren – een enorme verbetering van enkele seconden ten opzichte van de standaarduitvoering!

Om het uitlaatsysteem op te waarderen is er keuze uit MANHART “Race” downpipes zonder katalysator of MANHART “Sport” downpipes met 200-cel katalysator. Die kunnen wij in Nederland krijgen maar de Duitsers zelf niet: geen TÜV-goedkeuring. Om de prestaties te verbeteren kreeg ook de transmissie een upgrade. Hoewel de tuners het chassis optimaliseerden met in hoogte verstelbare schroefveren van H&R, bleef het remsysteem standaard.

De verlaging zorgt er ook voor dat de gemonteerde MANHART Concave One-velgen perfect zijn uitgelijnd. Ze meten 9×20 en 10,5×20 inch en zijn geschoeid met 255/30 en 275/30 banden. Het getoonde voertuig is matzwart met gouden versieringen, maar dat kan naar wens worden aangepast.