Menu Sluiten

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Mercedes-AMG presenteerde het nieuwste lid van de AMG GT-familie rond het Goodwood Festival of Speed – de nieuwe Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ is bedoeld voor autoliefhebbers die op zoek zijn naar een uitzonderlijke rijdynamiek. De wendbare respons op rijcommando’s en de algehele prestaties bieden een nog sportievere rijervaring, die vooral merkbaar is op het circuit.

Verbeterde prestaties

De AMG 4,0-liter V8-biturbomotor levert hier 612 pk. Het maximumkoppel is met 50 Nm verhoogd tot 850 Nm voor nog krachtigere acceleraties. Deze prestatieverhoging werd bereikt door het motormanagement aan te passen. De AMG GT 63 PRO sprint van nul naar 200 km/u in slechts 10,9 seconden (0,5 seconde sneller dan de AMG GT 63). De topsnelheid wordt bereikt bij 317 km/u.

Uitgebreid koelpakket

De AMG GT-experts hebben de koelcircuits voor hoge en lage temperaturen versterkt, zodat de aandrijflijn ook bij hogere belasting niet te heet wordt. In de wielkasten links en rechts voor zijn nu twee radiatoren geplaatst. Dit verbetert het koelvermogen van de aandrijflijn en daarmee de algehele prestaties van het voertuig op het circuit.

De aan de bovenzijde gemonteerde radiateurs van de differentiëlen op de voor- en achteras en de tussenbak van de volledig variabele vierwielaandrijving AMG Performance 4MATIC+ worden nu actief gekoeld. Met behulp van elektrisch aangedreven waterpompen circuleert de koelvloeistof in de corresponderende koelcircuits en kan zo de warmte beter afvoeren.

Er wordt ook meer lucht geleid naar de remmen. Dit verhoogt de duurzaamheid en voorkomt te hoge remtemperaturen.

Verbeterde aerodynamische prestaties

De aerodynamische fijnafstemming verhoogt ook de algehele prestaties op het gebied van dynamica. De vernieuwde voorskirt is nog dominanter. Hij bevat extra luchtdeflectoren van zichtbaar koolstofvezel. Het actieve aerodynamische profiel in de onderzijde, het AIRPANEL actieve luchtregelsysteem in de voorskirt en het aerodynamicapakket met een vaste achtervleugel op de achterklep zijn ook standaard. De aerodynamische lift op de vooras is met meer dan 30 kilogram verminderd. Dit resulteert in een nog nauwkeuriger stuurgedrag. De AMG GT 63 PRO heeft ook extra luchtdeflectoren aan de onderkant – vergelijkbaar met die op de Mercedes-AMG ONE. Deze vinnen, die zich ter hoogte van de voor- en achteras bevinden, versnellen de luchtstroom op de onderzijde. Alle maatregelen zijn op elkaar afgestemd en werken samen met het achtervleugelconcept, dat de downforce op de achteras met ongeveer 15 kilogram verhoogt.

Keramische remmen

Het standaard AMG keramisch high-performance composiet remsysteem met zeszuiger vaste remklauwen voor en éénzuiger zwevende remklauwen achter is uitgerust met 420 millimeter remschijven op de vooras. Dit zijn momenteel de grootste standaard keramische schijven voor een AMG. Het remsysteem vermindert het gewicht, met name de onafgeveerde massa. Verdere voordelen zijn hun nog grotere duurzaamheid en weerstand tegen fading bij hard remmen, die garant staan voor snelle rondetijden.

De lichte AMG Performance 21-inch gesmede wielen in kruisspaakdesign zijn exclusief gelakt in Himalayagrijs mat. Ze zijn standaard uitgerust met Michelin Pilot Sport 5-banden. Michelin Pilot Sport Cup 2R Cup-banden zijn als optie zonder meerprijs verkrijgbaar. De bandenmaten zijn 295/30 ZR 21 voor en 305/30 ZR 21 achter.